Budowa mostu nad Regalicą ma zakończyć się zgodnie z planem, nie jest zagrożone jej finansowanie. Inwestycja zostanie oddana do użytku pod koniec br., poinformowało Ministerstwo Infrastruktury. Nowy most zwiększy swobodę żeglugi śródlądowej przy jednoczesnym zapewnieniu ciągłości ruchu kolejowego.
Nie tylko wypożyczalnie sprzętu turystycznego, lokale gastronomiczne i ośrodki turystyczne mają poważny problem wynikający z katastrofy ekologicznej na Odrze. Niemal z dnia na dzień możliwość funkcjonowania stracili także rybacy, przetwórcy i spółdzielnie rybackie.
Przebudowa mostu na Regalicy to jedna z największych inwestycji infrastrukturalnych realizowanych obecnie na Pomorzu Zachodnim. Realizatorem są Wody Polskie, a projekt jest realizowany w ramach Programu Ochrony Przeciwpowodziowej w Dorzeczu Odry i Wisły.
Umowę na budowę nowego mostu kolejowego na Regalicy podpisano w poniedziałek w Szczecinie. Dzięki inwestycji sprawniejszy ma być ruch pociągów na linii Wrocław-Szczecin, a także żegluga na rzece.
Wojewoda Zachodniopomorski Zbigniew Bogucki wydał pozwolenie na przebudowę mostu na Regalicy. Zaakceptowany projekt obejmuje m.in. rozbiórkę istniejących elementów (poza przęsłem zwodzonym), budowę nowego mostu oraz modernizację infrastruktury kolejowej (linie 273 i 428). W planie jest też budowa wiaduktu nad ulicą Szklaną oraz murów oporowych na dojazdach do mostu kolejowego.
W dwóch miejscowościach Pomorza Zachodniego hydrowskazy pokazują przekroczenie stanu alarmowego, ale nie ma groźby powodzi zatorowej, roztopowej ani opadowej – Wody Polskie w Szczecinie po to prowadzą akcje lodołamania, by zniwelować wszelkie zagrożenia powodziowe wynikające z odwilży i obecnej sytuacji hydrologicznej. Akcja lodołamania trwa od wtorku i wiele wskazuje na to, że trwać będzie do niedzieli lub poniedziałku. Jest to uzależnione od warunków atmosferycznych. W czwartek odbyła się konferencja prasowa Wód Polskich w któr
Trwa pierwszy dzień akcji lodołamania na Szczecińskim Węźle Wodnym. Do kruszenia lodu przystąpiło siedem jednostek administrowanych przez Wody Polskie w Szczecinie. Jutro do polskich lodołamaczy dołączy sześć jednostek z Niemiec. Polsko-Niemiecka akcja lodołamania może potrwać ponad tydzień, wszystko zależne jest grubości pokrywy lodowej oraz warunków atmosferycznych. Na najbliższe dni prognozowane są temperatury dodatnie. Celem akcji lodołamania jest zapobieganie wszelkim zjawiskom powodziowym.
Regionalny Zarząd Gospodarki Wodnej w Szczecinie informuje, że w związku z prognozowanym ochłodzeniem oraz aktualną niską temperaturą wody możliwe jest pojawienie się pierwszych zjawisk lodowych.
22 grudnia 2020 r. podpisano drugie porozumienie między Państwowym Gospodarstwem Wodnym Wody Polskie a PKP Polskimi Liniami Kolejowymi SA dotyczące prac budowlanych przy zwiększeniu prześwitu mostu kolejowego nad rzeką Regalicą w 737,7 km. Inwestycja warta 301 mln zł będzie prowadzona w woj. zachodniopomorskim.
Dwie ostatnie zimy były najłagodniejszymi od lat, a ostatnia akcja lodołamania na Odrze miała miejsce w marcu 2018 roku. To nie powinno jednak uśpić naszej czujności operacyjnej, a wręcz przeciwnie – w tak trudnym czasie jak rok 2020 musimy być gotowi absolutnie na wszystko!
Za dwa lata w gdańskim porcie ma powstać baza instalacyjna morskich farm wiatrowych
Saperzy zabezpieczyli niewybuch z czasów II wojny światowej znaleziony w Porcie Gdynia
Nieprawidłowości w Polskiej Grupie Zbrojeniowej? Zapłacono za ubezpieczenie fregat, choć budowa dopiero ruszyła
Tokyu Land i SolarDuck zakończyły budowę pierwszej w Japonii morskiej elektrowni słonecznej
Wycieczkowce w 2023 przewiozły rekordową ilość pasażerów
Wiceszef MI: o 33 mln zł więcej środków w programie dot. budowy drogi wodnej przez Mierzeję